DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ
ŞUBAT AYI FAALİYET RAPORU
Ambarlı Selahattin ve Müzeyyen Kaçaker Anaokulu
Okul öncesi öğretmenlerine yönelik olarak etkileşimli kitap okuma yöntemleri gözden geçirildi. Ayrıca etkileşimli kitap okuma etkinliklerinde kullanılabilecek çeşitli teknikler ve uygulamalar gözden geçirilmiştir. Okul müdür yardımcısı Melek ALAGÖZ tarafından okulumuz öğretmenlerine aktarımlarda bulunmuştur. Yapılan toplantı da yakından uzağa ilkesi göz önünde bulundurularak Türk kültürünü yansıtan Hacivat ve Karagöz konusunun işlenmesine karar verilmiştir. Drama öğretmenimiz Armağan TONGUÇ ve okul rehber öğretmenimiz Ayhan MENGÜŞ Hacivat ve Karagöz kostümlerini giyerek sınıflarda Türk kültüründe önemli bir yere sahip olan Hacivat ve Karagöz’ü çocuklara tanıtmışlardır.Bu karar doğrultusunda okulumuza Hacivat ve Karagöz panosu yapılmıştır. Faaliyetin olumlu yönleri; etkileşimli kitap okumanın çocukların dikkatini kitaba çekmek, bilmedikleri kelimeleri fark etmek ve bu kelimeleri öğrenerek kelime dağarcıklarını geliştirmeleri açısından faydalı olduğu eğitime katılan öğretmenlerin vermiş olduğu örnekler sayesinde bir kez daha fark edilmiştir. Şubat ayı içerisinde okunulacak kitaplar ve kelimeler belirlenmiştir;
1. Kelimemiz İglu’nun İçinde Ne Var? kitabından İglu.
2. Kelimemiz Başka Ne Olur ? kitabından Garaj.
3. Kelimemiz Mozaik kitabından Mozaik.
4.Hacıvat ve Karagöz tanınması