T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / AVCILAR - AMBARLI SELAHATTİN VE MÜZEYYEN KAÇAKER ANAOKULU

EKO OKULLAR PROJESİ

MENEKŞE SABAH SINIFI: EKO OKULLAR PROJESİ

Projenin adı

EKO OKULLAR PROJESİ

Proje koordinatörü

İLKNUR KARPUZCU

Süre

10 ay. Başlangıç tarihi: 06.09.2021, Bitiş Tarihi : 18.06.2022

Mevcut Durum

İstanbul – Avcılar İlçesinde bulunan Ambarlı Selahattin Müzeyyen Kaçaker Anaokulu öğrencileri, velileri, öğretmenleri ve yöneticileri.

 

 

Proje Koordinatörünün İletişim Bilgileri

 

 

Ambarlı Selahattin Müzeyyen KAÇAKER Anaokulu Ambarlı Mahallesi Cumhuriyet Caddesi no:27 Avcılar İSTANBUL

Projenin ekibi

 

İLKNUR KARPUZCU ve Menekşe sabah sınıfı öğrencileri

Projenin uygulanacağı ilçe/okul

 Ambarlı Selahattin Müzeyyen Kaçaker  Anaokulu  Avcılar/ İSTANBUL

Projenin konusu

    

SU

 

 

Hedef kitle

 

Ambarlı Selahattin Müzeyyen KAÇAKER Anaokulu öğrencileri, velileri, öğretmenleri ve yöneticileri.

Amaçlar

Eko-Okullar Programı okul öncesi ile ilk ve ortaokullarda çevre bilinci, çevre yönetimi ve sürdürülebilir kalkınma eğitimi vermek için uygulanan bir programdır. Katılımcı yaklaşımıyla okullardaki öğrenciler hem çevresel konularda bilgi edinirler, hem de ailelerini, yerel yönetimleri ve sivil toplum kuruluşlarını (STK) çevresel konularda bilinçlendirmede etkin rol alırlar. 

Gerekçe

Yerel düzeyde sürdürülebilir kalkınma sürecinin uygulanmasına yardımcı olmak üzere, öğrenciler okulun çevresel etkilerini azaltmak için uygulanan 7 adım‘da etkin rol almak için yönlendirilirler. Dolayısıyla eko-okullar, sınıfta ders öğretmenin ötesine geçerek, toplumun diğer bölümlerinde de çevre duyarlılığının sağlanmasında rol almış olurlar.

Hedef gruplar/ Yararlanıcılar üzerinde gözlemlenen etkiler

 

 

Programın uygulanması, öğrencilere çevre konusunda olduğu kadar, yaşamları boyunca kullanacakları ve başarılarını etkileyecek alışkanlıklar kazandırır.

 

ÖĞRENCİLER;

- Bir grup üyesidir ve yeni bir kimlik geliştirir,

- Grup çalışmasına alışır katılımcı bir yapı oluşturur,

- Sorunları tanıma, çözüm üretme ve tartışma becerisi geliştirir,

- İnisiyatif kullanma, karar verme yeteneği gelişir,

- Plan yapma, rapor yazma becerisi gelişir,

- Tüketim alışkanlıkları değişir, savurganlık önlenir,

- Doğal kaynakları koruma bilinci gelişir.

- Bunların yanında programın OKULA faydaları şöyledir;

- Temizlik ve düzenini sürekli kılar,

- Su ve elektrik tasarrufu öğrenci eliyle sağlanır,

- Okul öğrencilerce sahiplenilir,

- Okul, bulunduğu bölgenin merkezi durumundadır,

- Yerel, ulusal, hatta uluslararası boyutta tanınır,

- İsterse iletişim ağımız kanalıyla ulusal ve uluslararası düzeyde etkileşir.

 

Öngörülen Katılımcı sayısı

Ambarlı Selahattin Müzeyyen KAÇAKER Anaokulu öğrencileri, öğretmenleri, yöneticileri, personelleri ve velileri

Okul Müdürü                           1

Müdür yardımcısı                   1

Öğretmen                               16

Öğrenci                                 250

Öğrenci anne-baba            500

Okul Personeli                         7

Toplam Katılımcı                775

 

 

Projenin etkinlikleri

 

1-       Su konulu Eko-Okullar Panosu hazırlanması, okul çalışanlarının ve velilerin Eko-Okullar Programı, su, suyun önemi ve su tasarrufu konularında bilgilendirilmesi

2-       Su ile ilgili Eko-İlkenin ve uyarı yazılarının panoya ve okulda su kullanımı olan yerlere asılması

3-       Su tasarrufu, su kirliliği ve nedenleri konularında bilgilendirme yapılması, konular ile ilgili görsellere ve videolara yer verilmesi, neler yapılabileceğine dair pratik bilgilerin paylaşılması

4-       Evde ve okulda fatura takibi yapılması ve su kullanımına dikkat ettikten sonra yeniden fatura kontrolünün tekrarlanması

5-       Mümkünse muslukların fotoselli/sensörlü yapılması

6-       Su kirliliğinin hayvanlar üzerindeki olumsuz etkilerinin araştırılması, su kirliliğini gösteren deney yapılması, su kirliliğinin kültürel varlıklara verdiği zararın tartışılması, suyun temiz tutulması için alınması gereken önlemlerin tartışılması, su nasıl kirlenir konusunun işlenmesi (Deterjanlar, hava kirliliğinin suya etkisi- asit yağmurları), su ve su kirliliği ile ilgili hikayeler, makaleler ve gazete haberlerinin derslerde öğrencilere okutulması, kirli ve temiz suyun bitkiler üzerindeki etkileri proje çalışması yapılması

7-       Dünya ülkelerinin su tasarrufuna verdiği önemin araştırılması

8-       Ülkemizdeki şifalı su bölgeleri haritasının oluşturulması

9-       Modern temizlik maddeleri çevreye zarar verdiğinden alternatif temizlikürünleri hakkında bilgilendirme yapılması (sirke, limon suyu, kabartma tozu, çamaşır sodası, tuz tableti), Klorlu suyun zararlarının araştırılıp insan ve doğa üzerindeki olumsuz etkilerinin incelenmesi

10-   “Doğru el yıkama teknikleri” afişlerinin hazırlanması, çocuklarla lavaboya gidilerek; su kullanımı ve tasarrufuna yönelik açıklamaların uygulamalarla gösterilmesi

11-    

12-   Anaokulu çocuklarına eko-okul anlatılır. ”biz çöp değiliz” projesi ile ilgili İlişkilendirilir. Okulumuzdaki geri dönüşüm kutularına malzemeler getirebilecekleri söylenir. Getirilen malzemeler hep birlikte ayrıştırılır.

13-   Eko ilkenin tüm sınıf Eko Okul panolarında sergilenmesi

14-   Atık yağların toplanması

15-   1. Dönem etkinlik raporunun hazırlanması ve Türçev’e gönderilmesi

16-   Çocuklarla geri dönüşüm kutularını incelenir. Malzemelerin içinden geometrik şekiller seçilir. (daireye benzeyen; karton kutular, cam şişeler plastik şişeler vb.)

17-   21.Mart Orman Haftası ile ilgili broşür-yazı-pano düzenlenmesi

18-   22. Mart Dünya Su günü ile ilgili broşür-yazı-pano düzenlenmesi

19-   23. Mart Dünya Meteoroloji Günü ile ilgili broşür-yazı-pano düzenlenmesi

20-   Malzemelerden vücudumuzun bölümlerinin, kısımlarının ya da iç organlarımızın maketi yapılır.

21-   Okulda başlatılan bahar temizliği kampanyasına katılma

22-   Evde cam şişe, plastik kutu, plastik bardak vb. atık malzemelerin oyuncağa çevrilmesi konulu aile katılım projesinin uygulanması ve etkinliklerin okulda

23-   5 Haziran Dünya Çevre Günü’nün etkinliklerle kutlanması

24-   “Çevre Şenliği” düzenlenerek, yıl içinde üretilen tüm proje ve çalışmaların sergilenmesi

25-   2. Dönem Etkinlik Raporunun Hazırlanması ve Türçev'e gönderilmesi

Proje Kaynakları

Yok

Projenin Gelir Gider Bütçe Analizi

 

 

Yok

 

Paydaşları/ortakları

 

Avcılar Belediyesi, Avcılar İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü, Okul idarecileri, öğrenciler, öğretmenler, veliler.

 

Araç-gereç

 

 Geri dönüştürülebilen tüm atık malzemeler. Plastik, cam, metal, pil, kağıt atıklar,  yanmış yağlar.

 

Sürdürülebilirliği

·         Hedef kitle üzerinde arz ve somut etkileri devam edecektir.

·         Okulumuzda proje kapsamında ki etkinlikler devam edecektir.

 

Reklam/iletişim

 Proje hakkında bilgi yazıları duyuru metinleri okul içinde ve dışında panolar hazırlanması. Çeşitli farkındalık gezi ve yürüyüşleri

Mekan ihtiyacı

Ambarlı Selahattin Müzeyyen KAÇAKER Anaokulu

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 10.10.2023 - Güncelleme: 10.10.2023 10:46 - Görüntülenme: 1562
  Beğen | 0  kişi beğendi