MENEKŞE SABAH SINIFI: EKO OKULLAR PROJESİ
Projenin adı |
EKO OKULLAR PROJESİ |
Proje koordinatörü |
İLKNUR KARPUZCU |
Süre |
10 ay. Başlangıç tarihi: 06.09.2021, Bitiş Tarihi : 18.06.2022 |
Mevcut Durum |
İstanbul – Avcılar İlçesinde bulunan Ambarlı Selahattin Müzeyyen Kaçaker Anaokulu öğrencileri, velileri, öğretmenleri ve yöneticileri.
|
Proje Koordinatörünün İletişim Bilgileri
|
Ambarlı Selahattin Müzeyyen KAÇAKER Anaokulu Ambarlı Mahallesi Cumhuriyet Caddesi no:27 Avcılar İSTANBUL |
Projenin ekibi
|
İLKNUR KARPUZCU ve Menekşe sabah sınıfı öğrencileri |
Projenin uygulanacağı ilçe/okul |
Ambarlı Selahattin Müzeyyen Kaçaker Anaokulu Avcılar/ İSTANBUL |
Projenin konusu |
SU
|
Hedef kitle
|
Ambarlı Selahattin Müzeyyen KAÇAKER Anaokulu öğrencileri, velileri, öğretmenleri ve yöneticileri. |
Amaçlar |
Eko-Okullar Programı okul öncesi ile ilk ve ortaokullarda çevre bilinci, çevre yönetimi ve sürdürülebilir kalkınma eğitimi vermek için uygulanan bir programdır. Katılımcı yaklaşımıyla okullardaki öğrenciler hem çevresel konularda bilgi edinirler, hem de ailelerini, yerel yönetimleri ve sivil toplum kuruluşlarını (STK) çevresel konularda bilinçlendirmede etkin rol alırlar. |
Gerekçe |
Yerel düzeyde sürdürülebilir kalkınma sürecinin uygulanmasına yardımcı olmak üzere, öğrenciler okulun çevresel etkilerini azaltmak için uygulanan 7 adım‘da etkin rol almak için yönlendirilirler. Dolayısıyla eko-okullar, sınıfta ders öğretmenin ötesine geçerek, toplumun diğer bölümlerinde de çevre duyarlılığının sağlanmasında rol almış olurlar. |
Hedef gruplar/ Yararlanıcılar üzerinde gözlemlenen etkiler
|
Programın uygulanması, öğrencilere çevre konusunda olduğu kadar, yaşamları boyunca kullanacakları ve başarılarını etkileyecek alışkanlıklar kazandırır.
ÖĞRENCİLER; - Bir grup üyesidir ve yeni bir kimlik geliştirir, - Grup çalışmasına alışır katılımcı bir yapı oluşturur, - Sorunları tanıma, çözüm üretme ve tartışma becerisi geliştirir, - İnisiyatif kullanma, karar verme yeteneği gelişir, - Plan yapma, rapor yazma becerisi gelişir, - Tüketim alışkanlıkları değişir, savurganlık önlenir, - Doğal kaynakları koruma bilinci gelişir. - Bunların yanında programın OKULA faydaları şöyledir; - Temizlik ve düzenini sürekli kılar, - Su ve elektrik tasarrufu öğrenci eliyle sağlanır, - Okul öğrencilerce sahiplenilir, - Okul, bulunduğu bölgenin merkezi durumundadır, - Yerel, ulusal, hatta uluslararası boyutta tanınır, - İsterse iletişim ağımız kanalıyla ulusal ve uluslararası düzeyde etkileşir.
|
Öngörülen Katılımcı sayısı |
Ambarlı Selahattin Müzeyyen KAÇAKER Anaokulu öğrencileri, öğretmenleri, yöneticileri, personelleri ve velileri Okul Müdürü 1 Müdür yardımcısı 1 Öğretmen 16 Öğrenci 250 Öğrenci anne-baba 500 Okul Personeli 7 Toplam Katılımcı 775
|
Projenin etkinlikleri
|
1- Su konulu Eko-Okullar Panosu hazırlanması, okul çalışanlarının ve velilerin Eko-Okullar Programı, su, suyun önemi ve su tasarrufu konularında bilgilendirilmesi 2- Su ile ilgili Eko-İlkenin ve uyarı yazılarının panoya ve okulda su kullanımı olan yerlere asılması 3- Su tasarrufu, su kirliliği ve nedenleri konularında bilgilendirme yapılması, konular ile ilgili görsellere ve videolara yer verilmesi, neler yapılabileceğine dair pratik bilgilerin paylaşılması 4- Evde ve okulda fatura takibi yapılması ve su kullanımına dikkat ettikten sonra yeniden fatura kontrolünün tekrarlanması 5- Mümkünse muslukların fotoselli/sensörlü yapılması 6- Su kirliliğinin hayvanlar üzerindeki olumsuz etkilerinin araştırılması, su kirliliğini gösteren deney yapılması, su kirliliğinin kültürel varlıklara verdiği zararın tartışılması, suyun temiz tutulması için alınması gereken önlemlerin tartışılması, su nasıl kirlenir konusunun işlenmesi (Deterjanlar, hava kirliliğinin suya etkisi- asit yağmurları), su ve su kirliliği ile ilgili hikayeler, makaleler ve gazete haberlerinin derslerde öğrencilere okutulması, kirli ve temiz suyun bitkiler üzerindeki etkileri proje çalışması yapılması 7- Dünya ülkelerinin su tasarrufuna verdiği önemin araştırılması 8- Ülkemizdeki şifalı su bölgeleri haritasının oluşturulması 9- Modern temizlik maddeleri çevreye zarar verdiğinden alternatif temizlikürünleri hakkında bilgilendirme yapılması (sirke, limon suyu, kabartma tozu, çamaşır sodası, tuz tableti), Klorlu suyun zararlarının araştırılıp insan ve doğa üzerindeki olumsuz etkilerinin incelenmesi 10- “Doğru el yıkama teknikleri” afişlerinin hazırlanması, çocuklarla lavaboya gidilerek; su kullanımı ve tasarrufuna yönelik açıklamaların uygulamalarla gösterilmesi 11- 12- Anaokulu çocuklarına eko-okul anlatılır. ”biz çöp değiliz” projesi ile ilgili İlişkilendirilir. Okulumuzdaki geri dönüşüm kutularına malzemeler getirebilecekleri söylenir. Getirilen malzemeler hep birlikte ayrıştırılır. 13- Eko ilkenin tüm sınıf Eko Okul panolarında sergilenmesi 14- Atık yağların toplanması 15- 1. Dönem etkinlik raporunun hazırlanması ve Türçev’e gönderilmesi 16- Çocuklarla geri dönüşüm kutularını incelenir. Malzemelerin içinden geometrik şekiller seçilir. (daireye benzeyen; karton kutular, cam şişeler plastik şişeler vb.) 17- 21.Mart Orman Haftası ile ilgili broşür-yazı-pano düzenlenmesi 18- 22. Mart Dünya Su günü ile ilgili broşür-yazı-pano düzenlenmesi 19- 23. Mart Dünya Meteoroloji Günü ile ilgili broşür-yazı-pano düzenlenmesi 20- Malzemelerden vücudumuzun bölümlerinin, kısımlarının ya da iç organlarımızın maketi yapılır. 21- Okulda başlatılan bahar temizliği kampanyasına katılma 22- Evde cam şişe, plastik kutu, plastik bardak vb. atık malzemelerin oyuncağa çevrilmesi konulu aile katılım projesinin uygulanması ve etkinliklerin okulda 23- 5 Haziran Dünya Çevre Günü’nün etkinliklerle kutlanması 24- “Çevre Şenliği” düzenlenerek, yıl içinde üretilen tüm proje ve çalışmaların sergilenmesi 25- 2. Dönem Etkinlik Raporunun Hazırlanması ve Türçev'e gönderilmesi |
Proje Kaynakları |
Yok |
Projenin Gelir Gider Bütçe Analizi |
Yok
|
Paydaşları/ortakları |
Avcılar Belediyesi, Avcılar İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü, Okul idarecileri, öğrenciler, öğretmenler, veliler.
|
Araç-gereç |
Geri dönüştürülebilen tüm atık malzemeler. Plastik, cam, metal, pil, kağıt atıklar, yanmış yağlar.
|
Sürdürülebilirliği |
· Hedef kitle üzerinde arz ve somut etkileri devam edecektir. · Okulumuzda proje kapsamında ki etkinlikler devam edecektir.
|
Reklam/iletişim |
Proje hakkında bilgi yazıları duyuru metinleri okul içinde ve dışında panolar hazırlanması. Çeşitli farkındalık gezi ve yürüyüşleri |
Mekan ihtiyacı |
Ambarlı Selahattin Müzeyyen KAÇAKER Anaokulu |